Design Thinking verbindt ambitie met markt
Een heldere ambitie, de strategie is vastgesteld en de richting bepaald, maar dan? Een strategie leg je niet voor aan toekomstige gebruikers. Hoe maak je nieuwe ideeën concreet en tastbaar. Wat ga je nu echt oplossen voor je klant? Hoe ziet het er dan uit? Hoe gaat het zich onderscheiden van de concurrentie?
Een andere manier van denken
Stuart gelooft in Design Thinking. Design Thinking is een manier van denken. Vanuit ons perspectief gaat het juist het niet alleen over het creëren van design, maar over samen mee te denken en te doen, vanuit de probleemruimte naar een oplossingsruimte komen. Aan de hand van Design Thinking en Transformation methodes helpen wij uw complexe vraagstukken terug te brengen naar de kern. Wij, als creatieven, kijken op een andere manier naar vraagstukken. Samen met uw expertise leidt dat tot unieke oplossingen. Of het nu gaat om een prototype in vijf dagen of het helder krijgen van uw statement? Stuart verbindt uw ambitie met de markt, uw medewerkers met uw ambitie en uw enthousiasme met het onze.
Waar raakt de klant nu enthousiast door
Design Thinking gaat altijd uit van de mens, de klant. Uitgangspunten zijn de echte behoeften en problemen. Waar raakt die klant nu écht enthousiast door. Waar zit de echte relevantie? Design Thinking baseert zich op logica, verbeelding, intuïtief en systemisch redeneren. Systemisch redeneren is een oplossingsgerichte methode, waarbij je de situatie waarneemt en probeert er op een andere, creatieve en innovatieve, manier naar te kijken. Design Thinking is niet probleemgericht, maar oplossings- en actiegericht. Door een multidisciplinaire manier van samenwerken ontstaan er nieuwe inzichten en oplossingen.
Het is een veel voorkomende misvatting dat Design Thinking leidt tot design. Design Thinking is een methodiek, om op een creatieve, innovatieve manier, te komen tot resultaatgerichte oplossingen. Wilt u verkennen wat Design Thinking voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact op Rieks Rijkers of Bianca de Haas.
Meer over “klantdenken”
Verbeteren van het klantcontact met een customer journey
Customer experience en de emotionele klantbeleving