Verbeteren van het klantcontact met een customer journey

Wanneer en waarmee kunt u bij de klant het verschil maken? Met momenten en emoties van de waarheid. Weten wat klanten nu werkelijk beweegt, aan de hand van een customer journey. Een customer journey is een analyse- en verbeter methodiek, waarmee u als organisatie systematisch verdiept in de belevingswereld van de klant.

Customer journey geeft inzicht in wat een klant in functionele en (onbewuste) emotionele zin beleeft, in zijn specifieke context. Dit wordt gevisualiseerd in een emotiecurve. Deze emotiecurve wordt gespiegeld met de processen (contactmomenten), activiteiten en communicatie die je als organisatie door, met en voor de klant hebt. De momenten en emoties van de waarheid worden met behulp van belevingsinterviews achterhaald. De emoties komen uit ons onderbewustzijn. De bewuste waarneming is maar 10%, 90% komt uit ons onderbewustzijn (zien en voelen).

Meer weten over de inzet van een customer journey?
Bel of mail naar: 013 – 5 949 436, rieks@stuartverbindt.nl

Meer over “klantdenken”
Customer experience en de emotionele klantbeleving
Workshop Design Thinking