Customer experience en de emotionele klantbeleving

‘De klant’ kennen en begrijpen is de sleutel voor een succesvolle organisatie. Maar hebben alle medewerkers hetzelfde beeld van die klant? Snapt iedereen wat klanten écht belangrijk vinden?

Het is meer dan “klantdenken”, het is “klantdoen”. De essentie zit in een juiste doorvertaling van klantgericht gedrag in alle onderdelen van uw organisatie.

Persona’s brengen uw klant tot leven binnen uw organisatie

Persona’s zorgen ervoor dat het begrip ‘klant’ tastbaar wordt. Ze geven heel concreet aan hoe u uw klanten moet benaderen. Het is een krachtig middel om organisaties klantgerichter te maken. Een persona is een fictieve vertegenwoordiger, een ‘stand-in’ voor een segment van je doelgroep. Fictief, maar zo levensecht mogelijk, zodat we ons kunnen inleven in de behoeften en voorkeuren van die klanten.

Wat leveren persona’s u op?

  • De inzet van persona’s zorgt voor eenzelfde beeld van de klant in de hele organisatie.
  • Persona’s helpen de wensen en problemen van klanten beter te begrijpen met als resultaat een hogere klanttevredenheid.
  • Persona’s zijn een prima startpunt voor customer journey trajecten.
  • Door de gemeenschappelijke taal ontstaat een effectieve consistente communicatie, betere productontwikkeling en dienstverlening.

Meer weten over de inzet van persona’s?
Bel of mail naar: 013 – 5949 436, rieks@stuartverbindt.nl

Meer over “klantdenken”
Verbeteren van het klantcontact met een customer journey
Workshop Design Thinking